Menu
Connexion Yabiladies Ramadan Radio Forum News
Nadorrrrrr
z
27 octobre 2006 23:22
Nador telt ongeveer 160.000 inwoners en is een moderne universiteits- en industriestad. Met brede boulevards, winkels, een verscheidenheid aan koffiehuizen, restaurants en hotels, banken en woonblokken heeft Nador, mischien onverwacht, de allure van een grote stad. Inderdaad beschikt Nador over een behoorlijke welvaart.



(tm)Nadors economische groei is te danken aan zowel de traditionele industrieën, zoals metallurgie (de metaalverwerkende industrie maakt gebruik van ijzererts uit de rif en antraciet uit Jereda), als de nieuwere, namelijk textiel, chemie en elektriciteit.
De golven van emigratie die invloed hebben gehad op de hele oostelijke rif, hebben ook flink bijdrage aan Nadors ontwikkeling.

Terwijl immigranten hier stevig investeerden en consumeerden, heeft het geld dat werd opgestuurd door emigranten overzee de economie van de stad behoorlijk opgepompt.

Nadors ligging 13km van de Spaanse enclave Mellila draagt ook bij aan de welvaart. Nador, is de belangrijkste vissershaven aan de Middellandse-Zeekust en heeft ook moderne marinewerven.
o
28 octobre 2006 16:44
ik dacht dat er meer dan 200 000 inwoners waren...ik telde misschien een paar dorpjes naast de stad....ik denk dat nu, met de nieuwe snelweg tussen al hoceima en nador, zal de stad een better toekomst hebben .....inchaalah
28 octobre 2006 17:01
vous parlez en hollandais ou allemandperplexe
[hr]il faut de tout pour faire un monde ! oué ! mais on se passerait bien de certains !!!!!! :?:?
o
28 octobre 2006 17:47
Citation
sarah33 a écrit:
vous parlez en hollandais ou allemandperplexe

neerlandais winking smiley ... mais bon ça se ressemble un peu vu que ce sont toute deux des langues germaniques...
28 octobre 2006 17:55
Citation
ouriaghel a écrit:
Citation
sarah33 a écrit:
vous parlez en hollandais ou allemandperplexe

neerlandais winking smiley ... mais bon ça se ressemble un peu vu que ce sont toute deux des langues germaniques...

oui il me semble que sa ressemble beaucoup a l'anglais et a l'allemand, mais comme je n'ai pas fais d'allemand....


mais c'est vrai que quand on ecoute bien attentivement des hollandais, on peut comprendre certains mots, certaines phrases
[hr]il faut de tout pour faire un monde ! oué ! mais on se passerait bien de certains !!!!!! :?:?
o
28 octobre 2006 18:29
Citation
sarah33 a écrit:
vous parlez en hollandais ou allemandperplexe

Terwijl immigranten hier stevig investeerden en consumeerden, heeft het geld dat werd opgestuurd door emigranten overzee de economie van de stad behoorlijk opgepompt.
evil
r
29 octobre 2006 02:43
Citation
zidane86 a écrit:
Nador telt ongeveer 160.000 inwoners en is een moderne universiteits- en industriestad. Met brede boulevards, winkels, een verscheidenheid aan koffiehuizen, restaurants en hotels, banken en woonblokken heeft Nador, mischien onverwacht, de allure van een grote stad. Inderdaad beschikt Nador over een behoorlijke welvaart.



(tm)Nadors economische groei is te danken aan zowel de traditionele industrieën, zoals metallurgie (de metaalverwerkende industrie maakt gebruik van ijzererts uit de rif en antraciet uit Jereda), als de nieuwere, namelijk textiel, chemie en elektriciteit.
De golven van emigratie die invloed hebben gehad op de hele oostelijke rif, hebben ook flink bijdrage aan Nadors ontwikkeling.

Terwijl immigranten hier stevig investeerden en consumeerden, heeft het geld dat werd opgestuurd door emigranten overzee de economie van de stad behoorlijk opgepompt.

Nadors ligging 13km van de Spaanse enclave Mellila draagt ook bij aan de welvaart. Nador, is de belangrijkste vissershaven aan de Middellandse-Zeekust en heeft ook moderne marinewerven.
Au juste ca veut dire quoi tout ca peut tu nous le traduirClap
o
29 octobre 2006 10:40
Citation
rifdu38 a écrit:
Citation
zidane86 a écrit:
Nador telt ongeveer 160.000 inwoners en is een moderne universiteits- en industriestad. Met brede boulevards, winkels, een verscheidenheid aan koffiehuizen, restaurants en hotels, banken en woonblokken heeft Nador, mischien onverwacht, de allure van een grote stad. Inderdaad beschikt Nador over een behoorlijke welvaart.



(tm)Nadors economische groei is te danken aan zowel de traditionele industrieën, zoals metallurgie (de metaalverwerkende industrie maakt gebruik van ijzererts uit de rif en antraciet uit Jereda), als de nieuwere, namelijk textiel, chemie en elektriciteit.
De golven van emigratie die invloed hebben gehad op de hele oostelijke rif, hebben ook flink bijdrage aan Nadors ontwikkeling.

Terwijl immigranten hier stevig investeerden en consumeerden, heeft het geld dat werd opgestuurd door emigranten overzee de economie van de stad behoorlijk opgepompt.

Nadors ligging 13km van de Spaanse enclave Mellila draagt ook bij aan de welvaart. Nador, is de belangrijkste vissershaven aan de Middellandse-Zeekust en heeft ook moderne marinewerven.
Au juste ca veut dire quoi tout ca peut tu nous le traduirClap


nador compte environ 160 000 habitants, c' est une ville disposant d' une université et d' une industrie...avec ses café, ses grands boulevard....etc Nador a vraiment l' allure d' une grande ville avec tout ce que ça comporte....
l' economie est essentielement composé par l' industrie metalurgique, l' artisanat, le textile, et la petrochimie et bien evidement l' apport des MRE.

nador se situe à 13 km de melillia, et contient un des plus important port de peche de la mediterranné"...

voilà ça resume ce qu' il dit....c' est une petite presentation de la ville....
29 octobre 2006 14:17
ya une université a nadormoody smiley, je savais meme pasconfused smiley
[hr]il faut de tout pour faire un monde ! oué ! mais on se passerait bien de certains !!!!!! :?:?
o
29 octobre 2006 15:51
Citation
sarah33 a écrit:
ya une université a nadormoody smiley, je savais meme pasconfused smiley


pas vraiment...justes certaines branches, et je crois qu' elle est partiellement lié à l' université d' Oujda....
r
29 octobre 2006 21:21
Citation
ouriaghel a écrit:
Citation
sarah33 a écrit:
ya une université a nadormoody smiley, je savais meme pasconfused smiley


pas vraiment...justes certaines branches, et je crois qu' elle est partiellement lié à l' université d' Oujda....
Oui j'en ai entendu parlé de cette université qui se trouve du coté de selouane sur la route qui remonte vers l'aéroport
30 octobre 2006 12:22
Citation
ouriaghel a écrit:
Citation
sarah33 a écrit:
ya une université a nadormoody smiley, je savais meme pasconfused smiley


pas vraiment...justes certaines branches, et je crois qu' elle est partiellement lié à l' université d' Oujda....


ah d'accord, je pensais justement que les etudiants de nador allaient essentiellement etudier a oujda.merci pour l'infosmiling smiley
[hr]il faut de tout pour faire un monde ! oué ! mais on se passerait bien de certains !!!!!! :?:?
f
31 octobre 2006 00:04
icht ranar
icht rawam
icht rassan
H
31 octobre 2006 11:37
Citation
ouriaghel a écrit:
ik dacht dat er meer dan 200 000 inwoners waren...ik telde misschien een paar dorpjes naast de stad....ik denk dat nu, met de nieuwe snelweg tussen al hoceima en nador, zal de stad een better toekomst hebben .....inchaalah

Azul

Nador stad telt ongeveer zoiets, maar als we het hebben over Nador province dan telt het 728.634 dat is volgens de laatste officiele telling van 2004

source: [www.nador-assorif.asso.ma]

aangezien de opener van deze topic het ook over de universiteit van serouan heeft (ligt in de provincie Nador en niet in de stad zelfs), dan heeft hij het over het aantal inwoners in Nador provincie en dat is aanzienelijk hoger dan wat hij aangaf. dus 728.634 (laatste telling die dateert uit 2004) bron >> [www.nador-assorif.asso.ma]. nu ligt het zeker hoger. en dat zonder de nadorianen die in het buitenland verblijven. aangezien 50% van de inwoners van provincie nador in europa verblijven dan komt het zeker ver boven anderhalf melioen personen alleen in Nador provincie al.
----------------------------- Viva mi Patria y mi Pueblo!
H
31 octobre 2006 11:42
ik zelf kom oorspronkelijk uit Cabo Agua (provincie Nador)en woon ook in de stad Nador, maar als ik het over Nador heb dan heb ik het over Nador van Cabo Agua tot en met Temsamane, dus de gehele provincie Nador. maar als we het over Nador stad hebben dan noemen we het Nador stad, Nador ville, thandint n Nador.

Nador province: haar delen en haar aantal inwoners volgens de laatste telling van 2004 >> [www.nador-assorif.asso.ma]
----------------------------- Viva mi Patria y mi Pueblo!
o
31 octobre 2006 16:19
Citation
Hadou Akchich a écrit:
Citation
ouriaghel a écrit:
ik dacht dat er meer dan 200 000 inwoners waren...ik telde misschien een paar dorpjes naast de stad....ik denk dat nu, met de nieuwe snelweg tussen al hoceima en nador, zal de stad een better toekomst hebben .....inchaalah

Azul

Nador stad telt ongeveer zoiets, maar als we het hebben over Nador province dan telt het 728.634 dat is volgens de laatste officiele telling van 2004

source: [www.nador-assorif.asso.ma]

aangezien de opener van deze topic het ook over de universiteit van serouan heeft (ligt in de provincie Nador en niet in de stad zelfs), dan heeft hij het over het aantal inwoners in Nador provincie en dat is aanzienelijk hoger dan wat hij aangaf. dus 728.634 (laatste telling die dateert uit 2004) bron >> [www.nador-assorif.asso.ma]. nu ligt het zeker hoger. en dat zonder de nadorianen die in het buitenland verblijven. aangezien 50% van de inwoners van provincie nador in europa verblijven dan komt het zeker ver boven anderhalf melioen personen alleen in Nador provincie al.

dnk u veel, en weet je hoeveel mensen in maroko tarifit praten ?? t zou toch good een approximatie te
krijgen...
 
Emission spécial MRE
2m Radio + Yabiladi.com
Facebook